یزدفردا "مدیرعامل شرکت گازاستان یزد با تاکید بر پیگیری اجرای مصوبات تعهد شده در سفر نخست هیئت دولت به این استان گفت: تحقق این مصوبات تا پایان برنامه چهارم توسعه، متناسب با تامین اعتبار لازم در دست پیگیری است.


مدیرعامل شرکت گازاستان یزد در این باره افزود: با توجه به تعهد این شرکت در سفر نخست رئیس جمهوری به استان یزد مبنی بر گازرسانی به 141 روستا، هم اکنون 28روستای این استان به طور کامل زیر پوشش این حامل انرژی قرار گرفته اند و عملیات گازرسانی به 44 روستا نیز اجرایی شده است.

معلی تصریح کرد: از مجموع این مصوبات70 روستا نیز در مرحله طراحی و باقی مانده آنها نیز در مراحل انتخاب مشاور و تشریفات برگزاری مناقصه قرار دارند.

وی با بیان این که برای تحقق مصوبات دولت در این بخش ( گازرسانی به 141روستا) 170 میلیارد ریال برآورد اعتبار شده است، اعتبار دریافتی برای پیشبرد طرح های مصوب را 42 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: تحقق همه مصوبات نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در باره دهه فجر امسال و بهره برداری از طرح های گازرسانی درسی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: از 12 تا 22 بهمن امسال 12طرح گازرسانی روستایی به بهره برداری رسیدند که روستاهای عسکریه و حسین آباد از جمله آنهاست.

وی افزود: برای گازرسانی به این دو روستا 30 کیلومتر شبکه پلی اتیلنی، دو هزار و 500 مترشبکه تغذیه اجرا و یک ایستگاه کاهش فشار گاز با ظرفیت 10 هزار متر مکعب احداث شده است.

معلی با بیان این که گازرسانی به این دو روستا 6 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه داشته است، تصریح کرد: گازرسانی به این روستاها علاوه بر ایجاد قابلیت جذب بیش از یکهزار مشترک، گاز گلخانه های آنها را نیز تامین خواهد کرد.

فعالیت های گازرسانی به استان یزد از سال 1370با احداث 340کیلومتر خط انتقال از مسیر اصفهان به یزد آغاز شده است، گفت: با شروع فعالیت های شبکه گذاری در سال 1375، شهرهای متعددی نیز زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفتند و هم اکنون از 10 شهرستان استان یزد، ساکنان 7 شهرستان از گازطبیعی بهره مند هستند.

در استان یزد چهار هزار کیلومتر شبکه گاز اجرا و برای جذب 244 هزار مشترک نیز، ظرفیت ایجاد شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا